Wei-proteïne

Onze wei-eiwit - afkomstig van grasgevoerde koeien - bevat geen toevoegingen of conserveringsmiddelen en is 100% biologisch. Een... Onze wei-eiwit - afkomstig van grasgevoerde koeien - bevat geen toevoegingen of conserveringsmiddelen en is 100% biologisch. Een schep van onze natuurlijke wei-proteïne bevat alle essentiële aminozuren om je te helpen je doelen te bereiken.

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst
  1. EkoPura ORGANIC Casein PROTEIN Naturel - 500 gram
    EkoPura ORGANIC Casein PROTEIN Naturel - 500 gram
    Morgen in huis
    (Al vanaf € 23,95 p/s)
  2. Ekopura natural whey protein cacao
    EkoPura WHEY PROTEIN Smooth Cacao - 500 gram
    Morgen in huis
    (Al vanaf € 24,94 p/s)
  3. Ekopura Natural Whey protein
    EkoPura WHEY PROTEIN Refreshing Vanilla - 500 gram
    Morgen in huis
    (Al vanaf € 25,95 p/s)
  4. Ekopura biologische whey proteine naturel
    EkoPura ORGANIC WHEY PROTEIN Naturel - 500 gram
    Morgen in huis
    (Al vanaf € 22,50 p/s)

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

whey proteïne

Wei-proteïne van Plent

Onze wei-proteïne - afkomstig van grasgevoerde koeien - bevat geen toevoegingen of conserveringsmiddelen en is 100% biologisch. Een schepje van onze natuurlijke wei-eiwit geeft je een flinke dosis proteïne en bevat alle essentiële aminozuren om je te helpen je doelen te bereiken.

Niet alle wei-proteïne is gelijk

Er is tegenwoordig een groot aantal eiwitpoeders op de markt. Dit komt deels door het toegenomen bewustzijn van het belang van de voedingsstof voor het ondersteunen van spiergroei en algehele gezondheid. Niet alle eiwitpoeders zijn echter gelijk gemaakt. Voordat je koopt, dien je eerst de kwaliteit van het product te overwegen.

Wij bieden de garantie dat onze natuurlijke wei afkomstig is van de melk van biologisch gefokte koeien uit kleine weilanden in Duitsland. De schuimige toplaag van deze melk wordt met delicate methoden verwerkt tot een biologisch actief wei-eiwitconcentraat.

Belangrijkste gezondheidsvoordelen van biologische PLENT-weiproteïne

Onze hoogwaardige wei is een van de beste die op de markt verkrijgbaar is, met een verbluffend eiwitgehalte van 80% en een compleet scala aan essentiële aminozuren, zonder kunstmatige ingrediënten. Wauw!

Wat is het eiwitgehalte in wei-proteïne?

Ons hoogwaardige poeder bestaat voor maar liefst 80% uit proteïne! Dat betekent dat je voor elke schep van 20 gram 16 gram complete proteïne krijgt! Dit is een van de hoogste verhoudingen die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn.

Deze uitzonderlijk hoge verhouding is een reden waarom onze wei-eiwit erg populair is bij mensen die spiermassa willen opbouwen. Het kan moeilijk zijn om elke dag aan de noodzakelijke dagelijkse eiwitbehoefte te komen zonder de voedselinname aanzienlijk te verhogen. Dit kan te wijten zijn aan het lagere eiwitgehalte van het voedsel dat je consumeert.

Is wei-proteïne een compleet eiwit?

We weten al dat niet alle eiwitpoeders gelijk zijn gemaakt, maar hoe zit het met eiwit zelf? Hetzelfde geldt hier. Eiwitbronnen kunnen worden gecategoriseerd als compleet, onvolledig of complementair. Dit zijn labels die het aminozuurgehalte van de eiwitbron beschrijven.

Aminozuren zijn de bouwstenen van alle eiwitten, en er zijn 20 natuurlijk voorkomend. We kunnen een aantal hiervan in het lichaam maken, maar er zijn er negen die we uit ons voedsel moeten halen, de essentiële aminozuren. Complete eiwitten bevatten alle essentiële aminozuren en onvolledige eiwitten niet (Bron: Examine).

Wat is de anabole impact van wei-proteïne?

Wei-eiwit blijkt een van de hoogste kwaliteit eiwitbronnen in het menselijke dieet te zijn! Dit is zowel gebaseerd op de volledigheid van het eiwit als op de ‘anabole respons’.

De ‘anabole respons’ is de toename van spieropbouwende systemen (eiwitsynthese) die optreedt na inname van eiwitten. Wei-eiwit lijkt een meer dramatische impact op deze reactie te hebben vanwege de hoge verteerbaarheid en snelle beschikbaarheid van de geïsoleerde aminozuren (Bron: Gssiweb.org).

Is wei-proteïne makkelijk verteerbaar?

Het laatste belangrijke voordeel van wei-eiwit is de hoge verteerbaarheid ervan in vergelijking met andere voedselbronnen van eiwit. Dit komt doordat het eiwit is geïsoleerd tot een sterk geconcentreerd poeder dat bij inname sneller kan worden opgenomen.

Wanneer eiwitbronnen worden gegeten, bevatten deze een reeks andere voedingsstoffen, die de opname van het eiwit belemmeren (Bron: Ncbi.nlm.nih.gov). Dit is vooral belangrijk bij plantaardige eiwitbronnen. Dat is een van de redenen waarom onze met gras gevoede wei-eiwitten een fantastische optie zijn voor vegetariërs.

Belangrijkste voordelen van proteïne

Dit is een sectie die de belangrijkste voordelen van proteïne in het algemeen belicht, niet specifiek wei-proteïne. Ons weiproteïnepoeder kan je echter helpen om je dagelijkse behoefte aan proteïne te bereiken, en zo de vruchten ervan te plukken.

Hoeveel gram eiwit heb je per dag nodig?

Het wordt aanbevolen dat we elke dag ten minste 0,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht gebruiken. Veel onderzoeken hebben echter aangetoond dat voor een optimale gezondheid het streefcijfer een stuk hoger moet zijn.

Kun je afvallen door gebruik van proteïne?

Een ander voordeel van meer eiwitten in de voeding is de invloed die het kan hebben op gewichtsverlies. Dit komt mede door het verlagende effect dat eiwit heeft op de voeding. Bovendien heeft proteïne meer energie nodig om af te breken, wat bijdraagt aan verbrande energie en dus aan gewichtsverlies.

Ten slotte is proteïne essentieel voor het behouden en opbouwen van spierweefsel. Spierweefsel verbrandt energie en staat erom bekend metabolisch actief te zijn. Wanneer we echter een dieet volgen, wordt een deel van de energie die ons lichaam nodig heeft, uit de spieren gehaald. Wanneer dit gebeurt, verminderen we op natuurlijke wijze de hoeveelheid energie die we gedurende de dag verbranden, wat het proces van gewichtsverlies vertraagt.

Door de eiwitinname hoog te houden, is aangetoond dat we het verlies van deze belangrijke spiermassa kunnen compenseren en ons lichaam meer energie kan verbranden.