Garden of Life

Plantaardige proteine

vegatarische eiwitbronnen

Eiwitrijke voeding
Als veganist is het belangrijk om proteïnerijke / eiwitrijke voeding te eten .
Vleesvervangers in de vorm van een eiwitshake (proteine shake )voorziet je oa van de essentiele aminozuren en proteinen/eiwitten .
Eiwitten worden door het lichaam afgebroken tot aminozuren. Deze aminozuren zijn essentieel voor het herstel en de opbouw van weefsels en lichaamscellen. Voor het opbouwen van spiermassa is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten.
Als je koolhydraten inneemt met eiwitten of vetten dan wordt de absorptie en omzetting van koolhydraten afgeremd. Hierdoor is de kans kleiner op het gevoel van een suikerdip na een maaltijd

Eiwitrijk voedsel of eiwitrijke groenten waar zitten veel eiwitten in zitten zijn bijvoorbeeld peultjes, algen, alfalfa, champions maar bijvoorbeeld ook spruitjes. Deze groenten passen heel goed binnen een plantaardig diet om met een veganistische levenstijl toch genoeg plantaardige eiwitten binnen te krijgen.
Helaas eet de gemiddelde nederlander met een vegan levenstijl teweinig van de groenten om plantaardige eiwitten binnen te krijgen.
Daarom kan het soms worden aanbevolen om eiwitrijke producten zoals proteine poeder te nemen waar eiwitten in zitten eiwitten van bijvoorbeeld bruine rijst, hennep en erwten

In onze blogs vind je ook veel vegan recepten (veganistische recepten) om gezond veganistisch te koken of recepten van proteïnerijke smoothies

There are no products matching the selection

This is a custom CMS block displayed if category is empty.
You can replace it with any custom content.